zondag 15 januari 2012

Pijn

Helaas is de pijn echt terug. Donderdag al met krukken naar school, vrijdag zeker ook want hij kon bijna niet op zijn been staan. Hij wilde toch heel graag naar de gymles (gelijk om half negen). Even een kort praatje gemaakt met de nieuwe gymleraar. Wat een tegenvaller! Bij thuiskomst bleek dat er geen sprake van was dat de gymleraar rekening met Perthes had gehouden. Volop renspelletjes, "hup het spel weer in" als Tim even aan de kant ging zitten, etc. Daarbij nog kinderen die zeggen "jij kan lekker niet hard lopen". Wat een narigheid. Tim was overstuur en vindt gymmen zo echt niet leuk meer. En het was zijn favoriete les, ondanks de hypermobiliteit. We hebben afgesproken dat we de gymleerkracht nog een kans geven volgende vrijdag (het is natuurlijk ook allemaal nieuw voor die man). Als het dan niet beter is, gaan we een andere oplossing bedenken. Dan maar niet gymmen.
Zaterdag een heel rustige dag gehad, met minder pijn. Vandaag ook een goed begin, maar een slecht einde. Vanmiddag ging Tim met neef, opa en oma naar de film. Zonder krukken, want het ging goed met hem zei hij zelf. Daar een kwartiertje rondgelopen in een speeltuin, na afloop van de film gestoeid met neef. En dus vanavond veel pijn. Bij het lopen maar ook bij het liggen in bed. En toen had hij ook nog de pech dat hij van de trap viel. Tranen overal. Ik heb erg met hem te doen.
We komen er nu achter dat Perthes veel van de normale gang van zaken verandert. Tim geeft aan dat de pauze op school niet leuk meer is, hij was met zijn vriendjes gewend lekker te rennen. Nu rennen zij wel achter elkaar aan, maar hij kan niet meedoen. Tegen de tijd dat hij weer bij ze is, rennen ze weer een andere kant op. Zo komt hij dus eigenlijk niet tot spelen. En ook dan kinderen die 'pak me dan' roepen. Dat ga ik toch eens melden op school. Hij loopt alleen maar heen en weer en dan is de pauze weer afgelopen.

Morgen ga ik naar de huisarts, een verwijsbrief halen voor de kinderpsycholoog. Ik ga het met hem ook hebben over pijnstilling. Hoewel ik bang ben dat hij met gestilde pijn zijn heup teveel gaat belasten, is dit ook geen doen.

3 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat het nu zo afliep met de gymles, dat moet toch anders kunnen? Zeker omdat je in eerste instantie wel goede verwachtingen had van deze docent. Het lijkt mij een goed plan om bijv. contact op te laten nemen met de fysio.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie, Pauline! Ik was helemaal verbaasd, een volger?? Waar komt die nou vandaan? Welkom.
      Ik lees jouw blog altijd met veel plezier. Hier waarschijnlijk wegens het onderwerp niet zoveel plezier, sorry.

      Verwijderen
  2. Hoi Marjolein,
    Het leven is nou eenmaal niet altjd leuk, helaas. Niet minder reden om met interesse met je mee te lezen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen