donderdag 22 december 2011

Krukken

Afgelopen maandag ben ik met Tim krukken gaan halen. We namen een vriendje mee om de spanning een beetje te breken. Bij de thuiszorgwinkel werden we nogal kordaat geholpen door twee dames. Zaten duidelijk al een poosje te wachten op een klant, we werden zo snel mogelijk de winkel weer uitgewerkt. Ik hield er een onvoldaan gevoel aan over, had ook het idee dat het nogal ouwe rommel was wat we meekregen. Ze zijn wel mooi blauw.

's Avonds na het eten hadden we een afspraak met de fysiotherapeut om te leren met krukken te lopen. Een warme vrouw met oog voor het kind. 't Was even wennen voor Tim, maar al snel kreeg hij de slag te pakken. De fysio legde ook nog even duidelijk aan Tim uit waarom het belangrijk is om je krukken te gebruiken. En aan mij wanneer hij ze moet gebruiken. Kort gezegd: als normaal lopen pijn doet moet hij krukken gebruiken. Als we ergens heen gaan waar veel gelopen moet worden, gaan de krukken voor de zekerheid mee.

Tim was eigenlijk wel enthousiast. Dinsdagochtend wilde hij op krukken naar school. Ik heb daar aan zijn klas uitgelegd wat er aan de hand is en waarom Tim waarschijnlijk de ene dag wel en de andere dag niet met krukken loopt. 's Middags hoorde ik van Tim dat hij volop in de belangstelling stond bij het buitenspelen ;) Aan de ene kant vond hij dat wel leuk, maar aan de andere kant had hij bijna niet kunnen spelen.
Toen we naar opa en oma gingen, wilde Tim ook graag lopend gaan, met krukken. En eigenlijk pakt hij ze nu iedere keer als we ergens heen gaan.

Ikzelf moet wel flink wennen aan mijn kleine mannetje op krukken. Vind die kleine krukjes best wel naar om te zien. Ook moeten we gaan oppassen dat hij niet in de watten gelegd gaat worden. Dit gaat een aantal jaar duren, dus moet alles zoveel mogelijk bij het oude blijven. Tuurlijk mag hij nu in het begin wel wat verwend worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten